torsdag 7 juni 2007

Anna testar

Jag har testat IsaDora Mineral Compact Powder som inte har kommit till så många ställen ännu, och som många undrar över.

JAg tycker av någon anledning att dosan är väldigt snygg. Den är rund, och så är den till synes genomskinglig så att man(tror att man) ser själva pudret. Fast så är det inte! Nät man öppnar dosan(aningen svåröppnat) så ser man till sin häpnad en vit grejs där man trodde attt pudret var. Den grejsen ska föreställa en applikator men är inte bättre än och ser ut som en filtbit. Det är den sämsta applikator jag någonsin sett i hela mitt liv! Jag använder en puderborste istället för den.

Locket är inte i genomskinlig plast som man trodde först, utan har en spegel. Alltid roligt med förpackningar som bjuder på bra överraskningar!

Pudret håller standardmåttet och gör vad ett puder ska. Egentligen så kan inte mineralsmink vara i kompaktform(då krävs bindemedel m.m.) fast lite naturligt är det här ändå. Det innehåller bismuth, men så länge man inte är överkänslig mot det(jag tål det) så är det inte så allvarligt, enlgit mig.


Anna ger IsaDora Mineral Compact Powder AAAAA (3/5).
Det är ett bra vardagspuder, och man känner sig lite "duktigt" som vårdar sin hy med mineralsmink(även om kompaktpuder inte är helt naturligt).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Kollade isadoras hemsida och läste innehållsförteckningen på compact, lös foundation och rouge. ingen av dessa innehåller bismuth- eller bismthoxichloride som många mineralmärken gör. däremot innehåller compact en del suspekta ämnen och är inte en ren mineralprodukt, men säkert sundare än många flytande foundations.

photoretouching sa...

goodwork