torsdag 7 juni 2007

I min sminkväska (på sommaren)

Jaa, nu tänkte jag uppdatera lite om min sminkväska. Jag har fastnat för IsaDoras mineralsmink, för mig passar det i alla fall! Täcker lagom och så.
Jag har hört att man egentligen inte kan ha mineralsmink i kompakt-form, och IsaDora har ett mineral-kompaktpuder. I kompakt smink måste man ju ha bindemedel m.m. så då blir det inte helt naturligt. Fast bättre än "vanligt" smink är det(förhoppningsvis).
Så nu är det bara mineralsmink kvar förutom en sak.
¤IsaDora Mineral Foundation Powder i färgen Light Honey - Täcker precis lagom för mig, har tillhörande borste också.
¤IsaDora Mineral Rouge i färgen Raspberry Dream - Otroligt snål burk men har bra färg och mycket pigment, har tillhörande borste.
¤IsaDora Mineral Compact Powder i färgen Warm Alabaster - Bra vardagspuder som är otroligt smart. (Se separat inlägg för recension)
¤Lumene Touch of Radiance Highlighter-Concealer - Den här använder jag som en concealer och highlighter.
¤ACO lipgloss - Vårdande lipgloss som inte ger så mycket färg, men glans.
¤Oriflame Aloe Lipbalm - Ett otroligt skönt läppbalsam som ger dig mjuka läppar.
¤Oriflame Tea Tree Corrective Stick - En smart tvåsidig concealer som inte täpper till porerna.
¤Clinique Pore Minimizer T-zone Shine Control - Vet faktiskt inte riktigt varför jag har med den...Använder den typ aldrig, men har den väl i fall att...

Jag brukar(enligt mig själv) klara mig med rätt lite smink, och jag slipper som tur är bronzingprodukter eftersom jag lätt blir brun. Solkysst hud är dösnyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tipsar om en hemsida bli medlem du också!
http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=31357